Jannah

Dalam perjalanan ini
Kadang terasa berat sekali
Tetapi aku teringat kembali
“Semalam kau berdoa berkali-kali!
Kau meminta syurga Ilahi!
Kau meminta redha Ilahi!
Kau hendak jumpa kekasih hati!”
Terdiam diri ini
Aku pujuk diri
Kuatkan hati
Teruskan perjuangan jangan berhenti
Cita-cita tinggi
Wajib jaga mata jaga hati
Mata yang ingin melihat kekasih hati
Jangan dikotori

Apabila terasa ingin berhenti
Aku teringat kembali
Aku merayu syurga Ilahi
Cita-cita aku tinggi

19/9/14

Leave a Reply

